Wyjazd na targi? Zaplanuj go dokładnie, a wrócisz z sukcesem w kieszeni
Twoja firma planuje wyjazd na targi branżowe? Świetnie – to doskonała okazja do zaprezentowania się szerszej publiczności i zachęcenia potencjalnych klientów do nawiązania współpracy. Jednak nie należy zapominać, że takie wydarzenie wiąże się również z ciężką pracą i jest marketingowym wyzwaniem dla każdego przedsiębiorstwa. Jak zagwarantować sobie powodzenie na targach i dać się zauważyć innym uczestnikom? Konieczne okaże się skrupulatne zaplanowanie każdego etapu przygotowań.
Przed targami: rozreklamuj swój udział w nadchodzącym wydarzeniu
Zanim wyjedziesz na targi, postaraj się o to, by potencjalni zainteresowani dowiedzieli się, że Ty też tam będziesz. W tym celu wykorzystaj kanały komunikacji z klientem, w których już się reklamujesz. Zamieść informację na swojej stronie internetowej, fanpage’u, w Internecie, uaktualnij gabloty reklamowe w siedzibie firmy, zawieszając w nich odpowiednie plakaty. Możesz również pokusić się o promocję w mediach czy o reklamę outdoorową: wszystko zależy od Twoich oczekiwań i możliwości. Zachęć swoich obserwatorów do uczestnictwa w targach, oferując im ciekawe atrakcje, konkursy, spotkania z ekspertami. Zainwestuj w wysokiej jakości materiały reklamowe: ulotki i katalogi, zaplanuj układ wystawy. Udowodnij, że to właśnie do Twojego stoiska warto podejść w trakcie wydarzenia!
Podczas targów: pokaż siebie i swoją firmę z jak najlepszej strony
Jesteś już na miejscu. Rozłożyłeś wszystkie elementy stoiska i czekasz na pierwszych klientów. Nim przyjdą, upewnij się, że ułożenie mebli i materiałów reklamowych pozwala na swobodne przemieszczanie się między nimi, a obsługa czeka na swoich miejscach z szerokimi uśmiechami. A jak powinno wyglądać stoisko? Nie ma jednej idealnej recepty; obecność poszczególnych elementów jest uzależniona od specyfiki Twojej branży oraz od oczekiwań. W Omega System doradzamy, by w każdej przestrzeni reklamowej znalazły się ścianki z logo firmy, roll up przedstawiający ofertę, stojaki na ulotki, a także lada, przy której przedstawiciele firmy będą rozmawiać z zainteresowanymi osobami. Miłym akcentem będzie też kącik kawowy, gdzie klienci napiją się kawy lub herbaty i zjedzą jakąś przekąskę.
Po targach: nie daj o sobie zapomnieć nowym klientom
Targi już za Tobą. Jesteś zadowolony, bo udało Ci się zaciekawić wiele osób i zyskałeś sporo obiecujących, nowych kontrahentów. Teraz trzeba dołożyć wszelkich starań, by byli oni zadowoleni ze współpracy. Zacznij od aktywności w social mediach: ogłoś wyniki konkursów, oficjalnie powitaj klientów i wyraź zadowolenie z ich obecności, poinformuj, gdzie będzie Cię można spotkać następnym razem. I przede wszystkim utrzymuj stały kontakt z kontrahentami.